Alkoholizmas - tai priklausomybė nuo alkoholio, pasireiškianti tada, kai alkoholis tampa neatsiejama organizmo medžiagų apykaitos dalimi. Alkoholizmo priklausomybės metu visada atsiranda tolerancija ir abstinencija. Toks ligonis bet kokia kaina siekia ir toliau vartoti alkoholį.
Priežastys
Alkoholizmo, kaip ir kitų priklausomybių, priežastys tos pačios: psichologinės ir biologinės. Paprastai alkoholizmu susergama, kai susideda kelios priežastys:
- Paveldimumas. Rasti dešimtys genų, kurie įtakoja priklausomybės atsiradimą. Manoma, kad tie patys genai sąlygoja įvairią priklausomybę - dėl to vieni žmonės niekaip negali mesti rūkyti, tampa alkoholikais vos kelis kartus nusigėrę, ar narkomanais, vos po kelių dozių. Kiti, savo ruožtu, gali dažnai išgėrinėti ar parūkyti, bet tai netampa priklausomybe.
- Alkoholdehidrogenazės kiekis. Tai fermentas, skaldantis alkoholį. Manoma, kad šio fermento daug turi rusai, o taip pat ir lietuviai. Kai kurios tautos neturi šio fermento, todėl gali apsinuodyti net nuo mažo alkoholio kiekio. Tarp kitko, tokiose tautose ir nėra alkoholikų.
- Socialiniai veiksniai. Alkoholio vartojimo galima išmokti iš tėvų, draugų. Svarbūs ir kultūriniai veiksniai, žiniasklaidos poveikis (kokie gražūs ir laimingi žmonės, geriantys alkoholinį gėrimą reklamose!). Mūsų kultūroje manoma, kad alkoholis padeda atsipalaiduoti, patirti malonumą. Šiuolaikinis jaunimas neįsivaizduoja pasilinksminimo be alkoholio (dabar jau ir be kitų kvaišalų).
- Psichologiniai veiksniai. Alkoholį (kaip ir kitus kvaišalus) labiau linkę vartoti žmonės, turintys nepilnavertiškumo kompleksą, linkę į depresiją, kitus psichinius sutrikimus. Kartais alkoholis „padeda" nugalėti beviltiškumą, nusivylimą, gėdą, kaltę. Nustatyta, kad dažniau alkoholį vartoja ir savanaudiški, infantilūs ar globos reikalaujantys žmonės.
Požymiai
Priklausomybę diagnozuoti pakankamai sunku. Dažnai pirmiausia pastebimos socialinės alkoholiko problemos, nei tikrieji priklausomybės požymiai. Prasideda problemos darbe, šeimoje, net su policija. Klasikiniai priklausomybę apibūdinantys požymiai - padidėjusi tolerancija alkoholiui ir abstinencijos būklė.
Padidėjusi tolerancija pasireiškia tuo, kad suvartojamos vis didesnės alkoholio dozės tam pačiam efektui pasiekti.
Dažnai vartojant alkoholį, jis tampa medžiagų apykaitos dalimi, visiškai ją iškreipdamas. Nustojus gerti, medžiagų apykaita grįžta į normalią būseną, tačiau organizmas tai supranta kaip pavojaus signalą ir prasideda abstinencijos būklė. Jos metu ligonį gali pilti prakaitas, stipriai plakti širdis, kilti dusulys, nemiga, haliucinacijos, pykinimas, ne traukuliai. Abstinencijos būklė gali komplikuotis baltąja karštine (alkoholiniu delyru).
Geriausiai priklausomybę nuo alkoholio atspindi jos skirstymas į tris stadijas:
- Padinė stadija. Šioje stadijoje atsiranda potraukis išgerti, poreikis apgirsti. Geriama iki euforijos, dažnai daugiau nei ketinta išgerti. Pamažu vystosi tolerancija. Šioje stadijoje žmogus dar bando slėpti savo problemą - vengia gerti viešose vietose ar pan.
- Aiškios priklausomybės stadija. Ryškus abstinencijos sindromas, tolerancija. Išgėrinėjimai dažnėja. Jei anksčiau vartojimo protrūkiai įvykdavo kas metus ar pusmetį, dabar jie būna kas mėnesį ir dažniau. Pacientas negali pats sukontroliuoti gėrimo trukmės ir alkoholio kiekio. Ryškiai blogėja ir santykiai su šeima, artimaisiais, nevykdomi darbo įsipareigojimai.
- Degradacijos stadija. Šioje stadijoje tolerancija alkoholiui sumažėja. Pasireiškia sunki abstinencija, dėl to išgėrinėjama beveik nuolat - be progų. Vyksta smegenų pažeidimas, kuris vis gilėja ir ryški asmenybės degradacija. Vėliau išryškėja protinės veiklos sutrikimas ir kiti psichikos pažeidimai.
Ilgai vartojant alkoholį, pažeidžiamos ne tik socialinės funkcijos, pasireiškia ir daugybinis organų pažeidimas:
- Smegenys. Smegenų ląstelių pažeidimas - negrįžtamas. Veikiant alkoholiui, jos žūsta ir iš lėto vystosi protinis atsilikimas, ir kiti psichikos pažeidimai (kliedesiai, kartais haliucinacijos - vystosi alkoholinė encefalopatija).
- Kepenys. Ilgainiui vystosi kepenų suriebėjimas ir cirozė. Galutinėje stadijoje sutrinka kraujotaka per kepenis, didėja kraujo spaudimas vartų venoje ir pilve kaupiasi skystis (ascitas). Taip pat dažnai įvyksta kepenų nepakankamumas ir tai sąlygoja mirtį. Kartais alkoholis gali sukelti kepenų vėžį.
- Širdis. Alkoholis kenkia širdžiai ir sukelia alkoholinę kardiopatiją. Vystosi širdies ritmo sutrikimai, sunkesniais atvejais - širdies nepakankamumas.
- Kiti organai. Alkoholis kenkia ir kitiems organams. Geriantiems žmonėms dažnesni įvairių lokalizacijų vėžiai (burnos, stemplės, skrandžio, žarnyno), kitos lėtinės ligos (osteoporozė).
Gydymas
Alkoholizmo gydymas - labai sudėtingas, reikalaujantis paties paciento pasiryžimo ir motyvacijos. Tai liga visam gyvenimui. Į gydymą įtraukiami ir artimieji. Paprastai gydymas psichoterapija derinamas su tam tikrai vaistais. Štai kelios vaistų grupės ir jų poveikis:
- Vaistai, blokuojantys alkoholį skaldantį fermentą. Organizme kaupiasi toksiškos medžiagos, kurios sukelia vėmimą (disulfiramas).
- Vaistai, mažinantys potraukį gerti (akamprosatas).
- Vaistai, slopinantys alkoholio sukeliamą malonumą (naltreksonas).
Nekenksmingas alkoholio vartojimas
Mokslininkai iki šių dienų nepriėjo prie vieningos išvados: ar geriau visiška abstinencija, ar saikingas alkoholio vartojimas. Tačiau moksliškai įrodyta nekenksminga alkoholio dienos norma. Vyrams - tai 2 vienetai, o moterims - 1 vienetas alkoholio per dieną. 1 vienetas tolygus 10 ml gryno etilo alkoholio. (apie 20 ml degtinės, 100 ml vyno ir pan.). Šio kiekio negalima sukaupti ir išgerti per vieną dieną!
Daugiau apie psichikos ligas.
Komentarai
audra — 2009, Liepa 18 - 20:08
Seniai,kam bepatarinejau,nes dabar paciai prireike ju :(.Manau,kad reiktu daugiau issikalbeti vienam su kitu,be pykcio,svelniai apsikabinant,pabuciuojant.Pasakyti,kad alkoholis prie gero nepriveda.Iseiti abiems kazkur pasivaikscioti.
gal jam patiktu beakloholinis alus?
Ziaurumas ugdo ziauruma.Alkoholis taip pat ugdo ziauruma.Stegtis reikia,kad kuo maziau to brudo patektu i musu organizmus!
Gyvenimas - tai tiktai trumpas,kvapa uzgniauziantis suolis,is nezinios i nezinia.
(J.Marcinkevicius)
Bandykite rasti kompromisa.Yra seimos pagalbos centrai.
NORISI ISREKTI GARSU !!!!!
Z M O N E S - N E K A R T O K I T E M A N O K L A I D U!!!!!!!
Rodykite,vienas kitam pagarba,rpisotinta meiles.
Guostė — 2009, Liepa 18 - 20:32
Būsiu žiauri:NEPASIDUOKIT ILIUZIJOM. Ir patarinėt tokiose situacijose negalim, tai kiekvieno asmeninis gyvenimas ir sprendimus priimat pačios. Kiek žinau iš patirties, pats geriausias psichologas tai žmogus patyręs,išgyvenęs panašią situaciją. Negeriantys alkoholikai renkasi anoniminių alkoholikų grupes ir ten pasakodamiesi išgyventas kančias, geriausiai supranta vienas kitą. Šalia tų grupių būna specialios grupės alkoholikų šeimos nariams, kuriose alkoholikų žmonos arba vyrai gauna psichologinę pagalbą.
audra — 2009, Liepa 18 - 20:12
Atsiprasau uz klaidas.Tai kaltos asaros.
Guostė — 2009, Liepa 18 - 14:33
Jei žmogus išgeria 200 g. alkoholio ir nepagauna kablio,jam linksma, tai normalu.Na, o jei maža ir maža, norisi dar ir dar, tuomet tik jis pats gali nuspręst ar alus, sidras jau toks nekaltas gėrimas. Jei žmogus ir išgeria ir artimiausi žmonės nejaučia su juo gyvendami diskomforto, tai kaip ir viskas normos ribose. Na, o jei jis trikdo šeimos narių ramybę, pradedat jo nekęst, jis jums šlykštus darosi tai rimtas signalas. Gaila, bet taip jau yra, kad tik pats geriatis žmogus gali sau prisipažinti, kad jis alkoholikas ir suteikia šeimos nariams problemų dėl alkoholio vartojimo ir daryt išvadas. Dilara, jei jis to nepripažįta, tuomet bergždžias reikalas ir jūsų geri norai ir jūsų kalbos...
Tokia skaudi realybė.
vida — 2009, Birželis 15 - 19:44
as pirma kart susiduriau alkoholizmo problema.net neisivaizdavau, kad buna zmoniu, kurie pradeje gerti, jau savo valia negali sustoti... Tai tas pats kaip ir narkotikai(su tuo tenka susidurti). Sutikau labai gera zmogu, o po geru metu suzinojau,kad turi alkoholio problema...bandziau tartis, kad ligoninej isblaivintu, bet, pasirodo, laisvoj lietuvoj, be ligonio sutikimo net negali tai daryti...o jis tai nesutinka, nes jis protingiausias pasaulyje...ir kur gi mes nueisime?
Guostė — 2009, Liepa 4 - 12:23
Su tokia pačia problema susidūriau prieš aštuonerius metus. Apskambinėjau Lietuvoje visas psichiatrines įstaigas ir klausiau, kaip padėt žmogui „užlipusiam ant kamščio“ nulipt nuo jo. Pasakė, jei toks žmogus kreipiasi savo noru, tuomet gydo. Kiek žinau, alkoholizmas yra psichinė, fizinė, dvasinė liga. ŽMOGUS SAVO NORU TARSI ŽUDOSI, nes kiekvienas užgėrimas gali būt paskutinis. Tai tokių ligonių,kaip alkoholikų einančių savo noru link sąvižūdybės,mūsų psichiatrinėms ligoninėms nereikia...
audra — 2009, Liepa 5 - 02:29
Jei ne musu dvyniai,tikrai nebuciau tiek laukusi ir kentejusi.Daug kartu svarsciau,musu gyvenima.Ir tik,po paskutinio ,pries"vekykinio"smurto atvejo,tarsi,atsikvosejau.Pajutau baime,buti uzmustai.Niekada nebuvau maciusi smurto,nei musu gimineje,nei seimoje.As,si zmogu mylejau ir gyvenau viltimi,kad jis ateis i prota,vardan manes,vaiku.Siai dienai,mes dar nekartu.IR MAN JUO,VIS SUNKIAU PATIKETI.Abu vaikstom i kriziu centra.Jis,kaip issireiske-ten eina,todel,kad to noriu as.Ir darys viska,ka tik pasakysiu,tik,nesikoduos.Jis nori greiciau tik susitaikyt.MAN LABAI LIUDNA,KAD JIS TAI DARO,PER PRIEVARTA,{nors jo as neverciu}.MAN LABAI LIUDNA,NES JIS TAI DARO NE DEL S A V E S ! ZMOGUS TURI TAIP ZEMAI NUPULTI,KAD RASTU SAVYJE JEGU,VEL PAKILTI,NAUJAM GYVENUMUI...Maniskis,tikriausiai dar taip nesijaucia?...Man labai padejo,psichologu,jusu, patarimai-sustipreti dvasiskai ir moraliskai.Jam nenuolaidziauju ir neteikiu vilciu.As jau ne ta,kuri viska atleisdavo...
Guostė — 2009, Liepa 6 - 04:57
Esu negerianti alkoholikė.Noriu gyvent blaiviai.Iš patirties žinau,kad alkoholikui nieks negali padėti apart Dievo.Prieš dvylika su puse metų buvau nusiritus iki pat dugno.Tuomet man buvo 31 metai.Tik Dievo ir mamos dėka išsikrapsčiau iš to liūno.Dievas apšvietė protą,kai prašydavau padėt,o mama patikėjo manim.Dabar žinau,kad alkoholikui negalima pataikaut,nuolaidžiaut.Jis niekuomet nesupras artimųjų,nes jo vienintelis noras yra gaut alkoholio.Kas baisiausia,kad alkoholizmas yra progresuojanti liga ir pasveikt neįmanoma.Ligą galima tik pristabdyt.Atrodo,paprasta.Vienintelė sąlyga yra negert.Nepadės jokie kodai,torpedos.ALKOHOLIZMAS-FIZINĖ,DVASINĖ IR PSICHINĖ LIGA.Fizinę ligą gydom vaistais,psichinę irgi,o va dvasinė pusė,kad pagytų tai dažnas alkoholikas net nesistengia arba išsivaizduoja,kad jam to nereikia.
Supratu žmones,kurie nori išlaikyt šeimą,bet žinau,kad aukotis ir kęst alkoholikų patyčias yra BEPRASMIŠKA.Tad dar kartą pasikartosiu ir užduosiu klausimą sau:„KUR BAIGIASI GAILESTIS IR PRASIDEDA KVAILUMAS“?
geraltas — 2009, Gruodis 25 - 22:26
Jokio gailesčio ten ir nebuvo.Tik kvailumas.Jei įdomu kalbėti su tokiu pat,kaip jūs,parašykit.
irgi Diana — 2009, Liepa 10 - 23:11
Netyčia pakliuvau į šį puslapį ir,o Dieve,perskaičiau apie savo gyvenimą.Gyvenu su alkoholiku jau 12 metų...Ašarų pakalnė,kitaip nepavadinsi mano gyvenimo.Laimė, yra danguje teisybė ir mes nesusilaukėm vaikų ,nes jiems būtų reikėję kentėti kaip ir man.Perskaičiau visus komentarus ir supratau,kad nesu viena tokia nelaiminga.Ačiū visoms,kurios linkite mums,alkoholikų aukoms,stiprybės.Niekas geriau nesupras,kaip išgyvenusieji kažką panašaus.
audra — 2009, Liepa 7 - 21:34
Guoste, Malonu,kad tau pavyko,isbristi is to liuno. Saunuole,kad radai jegu,pakilti,naujam gyvenimui.Siandie,savo,dvyniu tevui,parasiau,kad tarp musu viskas baigta. Supratau,jis niekada neatsisakys alaus,jis niekada,nepripazins,kad yra alkoholikas.Jis niekada nepripazins,kad agresija ir smurtas,tai alkoholizmo,pasekme.Visi kalti,tik ne jis. Kaip gaila,kad ne visi sugeba susigriebti.Tau padejo tikejimas,o maniskis tiki tik setonu :] . Sekmes.
Guostė — 2009, Liepa 8 - 11:21
Audra,tavo sprendimas mane tiesiog nustebino.Negailėk jo,nepasiduok jo melui,nesileisk psichologiškai būt išnaudojama.Gyvenk dėl savęs,vaikų.Eik pirmyn jei jau pasiryžai ir neženk nė žingsnio atgal.Patikėk manim sugrįši atgal į tą patį liūną,jei pasiduosi jo melui.Gyvenimas trumpas ir ne visiems mums jau skirta pragyvent dar penkiasdešimt metų.Kodėl turėtumėme kankintis vieni savo noru,sąmoningai degraduodami ir kankindami artimiausius šeimos narius,o kiti laukdami alkoholiko susiprotėjimo daugiau nebegert?AŠ PRADĖJAU GALVOT TIK TUOMET KAI VISI NUO MANĘS NUSISUKO,VARĖ ŠALIN KAIP RAUPSUOTĄ.VA TUOMET MELDŽIAUS SAVAIS ŽODŽIAIS IR PRAŠIAU PADĖT DIEVULIO IŠSIKAPANOT...
STIPRYBĖS AUDRA.
audra — 2009, Liepa 13 - 17:44
VIENI AKLI AKIMIS,KITI - SIRDIMI........
O Dieve,duoki zmogui tikra saika,
nes mums per maza visko visada:
mes valgom,geriam - reikia ra nereikia,
nes sociai prisikimst,atseit,mada.
Ir geriame,kuris daugiau pajegiam,
it lenktyniaudami alkoholiu,
o tas,kuris isgers daugiau per jega,
didziuosis ir sakys:kiek daug galiu!
Tas iprotis i krauja taip iauga
ir tampa poreikiu tikrai bjauriu:
kai kas net geria broga,stipru rauga,
ir jiems atrodo - svaigti padoru!
Ir per degtine blanksta musu protas,
suyra seimos,vargsta ir vaikai:
ir taip puliuoja musu sielu votys,
ir viska nesas su savim laikai...
Ir mirsta saikas,mirsta ir besaikis,
o puotose kas mirksta - pasmerkti:
ir joja sielas velnio nestas laikas,
ir kresta kraujas dar gyvoj sirdy...
Neleiski,Dieve,mums prazut girtuokliais,
grazinki saika ir blaivybe mums -
tebus baigta setonui sita duokle,
tegu blaivybes niekas nesudrums!
Parodyk pasninko galinga jega,
grazinki maldai istverme visu -
lai saikingumas musu tarpe lieka,
lai susitvardymas nebus baisu!
O Viespatie,suteiki mums sveikatos
islikti blaiviai tautai visados:
tegu pasaulis is tiesu pamato,
kad mes garbingai gryztam prie maldos!
Leonas Balciunas
DVASIOS ATGAIVA
Guostė — 2009, Liepa 14 - 22:05
Tu palauk,aš dar sugrįšiu mama
Gal ne šiandien,gal labai negreit,
Jei gavau gyvenimą neramų,
Kad ir kaip nelengva,reikia eit
Ir einu,blaškaus lyg kelio dulkė
Negaliu pradžiuginti tavęs,
Jei užkliudo kojos laimę smulkią,
Tai ji tikrai ne dėl manęs.
Tu tik lauk,prašau sulauki mama,
Neišeik...
Kai tik ištirps kaltė,
Nusilenkti tau ir tavo žemei,
Grįš namo paklydėlė duktė.
ŠIAS EILES PERSKAIČIAU PRIEŠ KELETĄ METŲ IR IŠKART IŠMOKAU ATMINTINAI. LAI NESUPYKSTA POETĖ, JOS PAVARDĘ PAMIRŠAU. ŠIOS EILĖS MAN-SAVOTIŠKA MALDELĖ.
audra — 2009, Liepa 15 - 11:23
:)
Guostė — 2009, Liepa 17 - 09:55
Geriantis alkoholikas yra tiktų tikriausias cinikas ir žodis egoistas jau būtų labai švelnus,jei norėtume apibūdinti.Kol šalia alkoholiko gyvena stiprūs vidumi žmonės,jie bando jį perkalbėt,jam padėt,tarsi jį protindami.Iš patirties žinau,tai jėgų išvaistymas.Kadangi ilgesni laiką gyvenanat su užgeriančiu alkoholiku,jėgos apleidžia.Protingiausia būtų - palikt alkoholiką,bet viltis miršta paskutinė ir negailėdami savęs bandom ištraukt skęstantį.Jei alkoholikas to pats nori,tai girtinas dalykas,bet jei viskas vyksta prieš alkoholiko valią,tai pastangos bevaisės.Dažnai gailim užgyvento turto,materialinių vertybių,o apie save ir savo sveikatą pamirštame.Aš puikiai žinau,ant kiek sunku yra priimti sprendimą:kažką gyvenime keisti iš pagrindų,bet ir esu patyrus savo kailiu,kad bet koks pasikeitimas yra tik į gerą...NETARNAUKIM ALKOHOLIKAMS,TRUMPINANČIUS MUMS GYVENIMUS.VYKIM JUOS ŠALIN.NESILEISKIM JŲ IŠNAUDOJAMI NEI MATERIALIAI NEI MORALIŠKAI.Nutraukdami su jais santykius,tuo pačiu duodame jiems šansą - pasveikt.O jų atžvilgiu tai jau duodame labai daug,kadangi yra du keliai arba pražūtis arba gyvenimas...
Julija — 2009, Liepa 17 - 19:17
Guoste, sauniai parasei, nebera, ka pridurti... Su pagarba - Julija
audra — 2009, Liepa 17 - 15:49
Aciu uz uztarima :)))
Sutinku.Taip ir yra.Neatsakau i jo sms,nekeliu,kai skambina.Noriu,kad jis pasijustu atstumtas,kad suprastu ir padetu taska,viska niokojanciam-alkoholizmui !
Vargu,ar jis issikapanos?Jo sesuo su mama bendrauja per atstuma.Jis prisiglaudes pas dede,taip pat nevengianti isgert.Dabar ji supa,tokie patys,kaip ir jis.
Kiek kartu prasiau,jo mamos ir seses,kad padetu ji itikint atsisakyt alkoholio.Mama atsake,nematau,sirdies neskauda.Sese-panasiai,tau gerai-gyvenk,blogai-vyk!
Man ypatingai sunku su tuo susitaikyti.As ji vis dar myliu,bet....jis myli,alkoholi !
......
O gailestis zmogui ir duotas,
kad gelbetum dar ir kitus,
suteiktum nuosirdzia paguoda,
kai slegia likimas kartus.
......
Del savo nelaimiu mes verkim
ir nuoskauda jauciam tik sau,
o kito ar jauciame varga,
ar teikim pagalbos drasiau ?
......
O Dieve,padek mums sugryzti
i atgaila - gelbeki mus:
per gailesti didink mus ryzta,
sukelki tyriausius jausmus !
is tos pacios L.Balciuno knygeles.
Guostė — 2009, Liepa 17 - 16:09
Audra, aš ne daktarė ir ne psichiatrė, bet perskaičius paskutinį pasisakymą, galvoju, kad jūs sieja stiprus emocinis ryšys. Ištikrųjų iš jo išsivaduot man buvo labai sunku. Aš visą savo gyvenimą keičiau iš pagrindų. Kiekvieno kelias kitoks, bet panašus daugeliu atveju. Bėkit kuo toliau nuo jo. Jis jus išsunks,viso to žodžio prasme. Viską gyvenime galima pakeist, tik mirties ne. O ar tai meilė? Abejoju. Meilė - tai pirmoje vietoje pagarba, jei pagarbai vietos nelieka, tai tuomet ir jūsų meilė jam nepadės tikrai. Jis pasirinko - alkoholį. Negailėkit jo, bet pagailėkit savęs. Stiprybės!
audra — 2009, Liepa 17 - 18:52
Manyje tarsi dvi as.Viena puse,stengiasi saziningai elgtis taip,kaip pataria psichologe,pas kuria vaikstau,draugai,giminaiciai.K
aip patariate jus,ypac TU, G U O S T E!!!!!
Elgtis pagal taisykles ! :(
Ta kitoji puse,mielu noru tas taisykles sulauzytu !!!
Bet veikia principai,gili nuoskauda - likusi nuo smurto,neapykanta - atstumtu vaikiuku,sutryptu mano jausmu,atzvilgiu.
Jis vakar parase:kai noresi gyventi,paskambink !
NESULAUKS ! As taip toli,dar nebuvau nuejusi.
Su baime laukiu mazylio operacijos,kad vel vienai teks palydeti ,JI, iki operacines ir pasitikti.Sirdis plysta is skausmo ! Ir nieko,nei tevui,kuris nevertas sio vardo,niekam is jo gimines,nepasakysiu,kaip mums sekesi,sekasi.Jiems nerupim,tai kodel jie turi rupeti mums ! gal vel susilauksiu priekaistu?Reikia ir ju ! :)
Guostė — 2009, Liepa 18 - 10:35
Suprantu jus puikiai. Jūmyse kovoja jausmai ir protas. Būtų gerai,kad nugalėtų logika. Mums moterims sunkiau, nes dažnai vadovaujamės jausmais. Todėl ir patiriam kančią savo viduje. Šiuo metu, turite tikslą: išsivaduot nuo vyro. Manau, kad dabar gyvent pagal taisykles, tiesiog būtina. Būna gyvenime atveju, kai galim laužyt taisykles ir priimt sprendimus savarankiškai. Šiuo metu jūs ieškote pagalbos, tai ir laikas laužyt taisykles ne pats geriausias. Audra, pakeiskit savo telef. Nr., parodykit jam, kad viskas ištikrųjų baigta. Telefonas jūs sieja ir jūs dar tikitės, laukiat. Tai didina jūsų kančią. Audra, jūsų vaikam jūs reikalinga labiausiai, todėl turite būt stipri. Telaimina Dievas jus ir jūsų vaikus!
Guostė — 2009, Liepa 18 - 10:03
Audra,brangioji,mums kiekvienam Dievas duoda tiek,kiek galim panešti. Tai tarsi išbandymas ant kiek jūs esate stipri. O iš jūsų parašytų pasisakymų, aš manau, kad jus dabar labai , labai stipri. Viskas, kas gyvenime gražiausia jūsų laukia ateityje. Patikėkit. Dėlko aš jums patariau bėgt nuo jo toliau? Todėl, kad jūsų meilė jam, jūsų pačios nepražūdytų. Audra, jūsų istorijoje yra daug panašaus į mano praeitą gyvenimą. Yra posakis, kad kvailiai mokosi iš savų klaidų, o protingi iš svetimų. Nuoširdžiai noriu jums padėt ir nepatirt to pragaro žemėje, kurį pati kažkada perėjau. Ne iš piršto laužtas posakis, kad tik „laikas gydo žaizdas“. Man prireikė šešių metų, kad buvusį vyrą sutikus, nieko, visiškai nieko jam nejausčiau. Audra, tai tikrai ne meilė, tai kažkoks apsėdimas. Meilė be atsako, tai jau kančia. Kam jums jos reikia? Žinau, kad širdžiai neįsakysi...
Audra, turiu stebuklingą maldelę:
Kai mus jėgos apleidžia,
Tu būk jėga, Šventoji Dvasia.
Kai mus liga silpnina,
Tu būk sveikata, Šventoji Dvasia.
Kai mus klausimai vargina,
Tu būk atsakymas, šventoji Dvasia.
Kai mus rūpesčiai kamuoja,
Tu būk išeitis, Šventoji Dvasia.
Kai viskas atrodo beviltiška,
Tu būk nauja pradžia, Šventoji Dvasia.
Kai mirtis artinasi,
Tu būk gyvenimas, Šventoji Dvasia. Amen.
(Anton Rotzetter)
Julija — 2009, Liepa 17 - 19:22
Ka gi, kazkas jau vyksta i geraja puse, Audra... Lin kiu stiprybes nepataikaujant ir tokiu budu pagelbstint tam zmogui. Nuostabiai tiksliai parase Guoste - suteik jam sansa. Sansa - ji palikdama.
Simona — 2009, Birželis 15 - 00:03
Sveiki, aš esu Audros dukra.
Norėčiau jūsų palabos.
Mano mama šiandien susitiko su Vaidu, kuris smurtavo prieš mane ir mama, bei močiute.
Mano tikras tetis gyvena su mumis, kol jis susiras būsta, kur galėtu išsinuomuoti.
Dabar mama/Audra kalbasi su Vaidu pas teta Valda namuose. Aš byjau, net labai byjau.
Mama mano tėčiui pasakė, kad:
Aš noriu, kad Vaidas gyventu su manim.
O man labai graudu, nes aš jo byjau, nes jis buvo pakėles ranka prieš mane su batu per veida trenkes.
Aš verkiu ir verkiu..
Ir dėl močiutės byjau, nes jugi senyvas žmogus, o Vaidas gali pakelti ir prieš ją ranka.
Ką man daryti?
Aš jo visa širdimi nekenčiu.
Vaidas manęs nemėgsta ir net labai, girdžiu net lauke kai jis garsiu tonu pasako varda, Simona.
Patarkit, ką man tokiu atvėju daryti, eiti pas teti gyventi ar tt..?
Guostė — 2009, Liepa 4 - 12:12
Pritariu GMP parašytiems patarimams. Tik žinau,kad teoriškai patart lengviausia, bet priimt sprendimą praktiškai yra begalo sunku. O jei tarp žmonių yra emocinis prisirišimas, dvigubai sunkiau. IŠ PATIRTIES ŽINAU, KAD PATAIKAUT ALKOHOLIKAMS NEGALIMA. JIE GERDAMI BŪNA NE EGOISTAI, BET TIKRI CINIKAI.
Irma — 2009, Liepa 4 - 23:50
Tikrai pataikauti negalima. Kaip jau sake kazkas, viena karta nuo vyro gali gauti, antra karta pati kalta.
Julija — 2009, Liepa 1 - 20:50
Simona, tavo mama suaugusi moteris, ji gali savo gyvenime tvarkytis. Taciau ji taip pat atsakinga ir uz tave bei kitus vaikus. Todel, jei tu bijai buti savo namuose, jei bijai to zmogaus, tu gali kreiptis i Vaiku teises tame mieste, kur gyveni. Galite kreiptis abu su teciu. Tuomet tavo tetis tures galimybe auginti ir rupintis tavimi. Buk drasi, jei mama tavimi nesirupina, pasirupink savimi pati.
audra — 2009, Liepa 1 - 21:26
Julija.to zmogaus,musu namuose,nera.Ir ji kaip vaikas,skaudziai suregavo i tai,kad mes susitikome su juo.Nenoriu teisintis,bet ne viskas taip buvo,kaip jai atrode.Manau,kad pries rasydama si komentara,susipazinai su mano liudna istorija.Bet tai nereiskia,kad as nesirupinu savo dukra,savo dvyniais.Kazkiek,tu mane izeidei.As,ne motina gegute.Ir savo vaiku,niekam traumuot neleisiu.Taip,kad,niekas uz M A M A,savo vaikais,geriau nepasirupins.
Julija — 2009, Liepa 15 - 17:22
Audra, as paskaiciau viska. Ir man visai nesvarbu, kad tu isizeidei. Nes isizeisti turbut reikejo jau seniai. Ir imtis daryti tvarka savo gyvenime. manau, visa seima pasmerkta chaosui vien tode, kad tu, budama mama, nesugebi susitvarkyti su savo problema. Taip, butent su savo.
Guostė — 2009, Liepa 16 - 19:30
Neteisk ir nebūsi teisiamas.Nė vienas negalim kitam patart,kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje.Žmogaus prigimtis linksta į darną.Aplinkybės ją stumią į neviltį ir netvarką.Šiuo atveju tinka B.Džonsono žodžiai:„nuomonė apie žmogų,kaip ir į kiekvieną būtybę,priklauso nuo to,iš kokio atstumo į jį žiūri“.
Julija — 2009, Liepa 17 - 19:25
Gailestis maitina alkoholika! Gailestis ir uzuojauta maitina ir alkoholiko zmona! Kad ka nors pakeistum - nereikia gaileti, reikia tik samoningai priimti sprendima suteikti pagalba NEGAILINT !
audra — 2009, Liepa 17 - 22:02
Kaip "gerai "parasyta.Man nereikia nei gailescio,nei uzuojautos !!!!! Man nuo to,lengviau nebus ! Buvau pirmoji siame portale,konkreciai prabilusi apie alkoholio padaryta zala.Nekaltinu mylimo zmogaus,kuris taip pat yra auka.
Kodel nekaltini jo motinos?Juk ne su manim gyvendamas jis juo tapo !
Pasikartosiu.As tai maciau,tik nezinojau(nes nebuvau susidurusi),kad zmogus gali buti ant tiek priklausomas nuo sios ydos.Galvojau,gimus dvyniams pasikeis,o dar... Pasirodo,netaip lengva :(
MAN REIKEJO P A T A R I M U !!!!!
IR AS JU SULAUKIAU.Gyveni zmogus ir mokaisi.
audra — 2009, Liepa 17 - 22:01
Kaip "gerai "parasyta.Man nereikia nei gailescio,nei uzuojautos !!!!! Man nuo to,lengviau nebus ! Buvau pirmoji siame portale,konkreciai prabilusi apie alkoholio padaryta zala.Nekaltinu mylimo zmogaus,kuris taip pat yra auka.
Kodel nekaltini jo motinos?Juk ne su manim gyvendamas jis juo tapo !
Pasikartosiu.As tai maciau,tik nezinojau(nes nebuvau susidurusi),kad zmogus gali buti ant tiek priklausomas nuo sios ydos.Galvojau,gimus dvyniams pasikeis,o dar... Pasirodo,netaip lengva :(
MAN REIKEJO P A T A R I M U !!!!!
IR AS JU SULAUKIAU.Gyveni zmogus ir mokaisi.
audra — 2009, Liepa 15 - 19:21
Sveika.Tu vienintele,kuri mane smerki ir kaltini.Man ne 15 metu,kad neatskirciau juoda nuo balto.Kiekvienas zmogus turi problemu ir nei vieno tobulo zmogaus nera.Tame tarpe ir tu.Tau gal pasiseke,tu neturi alkoholiko vyro,nepatyrei kas yra smurtas,pazeminimas.
Tu taip pat neaugini vaiko su sunkia negalia,mano mama deabetike ir turi taip pat sunkia negalia,nes beveik akla.Mano vaikai yra palepinami,pavalgidinti ir priziureti.
Paskaityti galima ir laikrasti.
Kaip supratai,mano mylimas zmogus,turi auksines rankas ir deimantine gerkle.Asmeniskai as nepiknaudziauju alkoholiu,bet alkoholizmas ir jo pasekmes,tai ne vien mano seimos problema,tai visos zmonijos problema.
Viltis yra durniu motina,bet mes neprarandame jos,kai norime padeti issigelbeti artimam zmogui.Musu dvyniai gime ne is reikalo,o is meiles.Ir as norejau su juo pragyventi ilgai ir laimingai.
Noreciau,tau,asmeniskai pabrezti-SAVO LAIMES,NIEKADA NEKURSIU ANT SAVO V A I K U,NELAIMES.
Pasikartosiu:jo mano namuose nera jau 4 menesiai,ir nebus,kol jis nesusitvarkys su savo problema,kad igytu mano,mano seimos pasitikejima.
Aciu,kad p a s k a i t e i :)
Julija — 2009, Liepa 15 - 21:23
Taip, paskaiciau :) ir nepasakosiu tau savo istorijos, nes ji - mano. Nes tik as galiu keisti savo gyvenima. Kartu su manimi gali keistis ir mano artimieji. Tiktai taip ir niekaip kitaip... As neversiu keistis kitu, jei jie nenori. Jei blogai gyventi man paciaui, as pati ir keisiuos...
Audra, tau linkeciau dar karta nuosirdziai pasiskaityti savo pacios zodzius - visus nuo pat pradziu. tikiu, kad atrasi ir kazka nauja.
Sekmes!
Diana — 2009, Birželis 11 - 23:40
Aš su šita liga esu susidrurusi.
Mano vyras tikrai buvo labai mylintis mane ir vaikus.
Gyvenom su juo 15 metų. Buvo gražiausios pasaulyją akimirkos su juo ir vaikas.
Ir prasidėjo gėrimai su jo ,,draugais" kūrių, aš taip nepavadinčiau!
Gėri ir gėrė kiekviena miela diena.
Ir kaip man jaustis, kai taip elgiasi?
Aš isterikuodavau, verkdavau..
Nors vaikai padėdavo man, užjausdavo ir morališkai paguostavo.
Ir taip mano vyras 2 metus gėrė, o aš tiesiai šviesiai į akis, skiriamės!
Išsiskįrėm be jokių problemų, tėvui buvo skyrta kelis kartus į savaite aplankyti vaikus, alementus nemokėjo, nes norėjau, kad nemokėtu.
Paskutinis susitikimas su vaikais jam buvo praitą šeštadienį, jis su vaikais ėjo į kelione su palapinėm.
Ir šiaip susitinkam pakalbėt. ;}}
Auginus 2 vaikus,
Mergaite ir berniuką.
Berniukuj - 13m, o
Mergaitėj - 13m.
Man pačiai 37m, o buvusiuj 39m.
Jis žmogus tikrai buvo geras, gerai uždirbdavo, palaikydavo šiluma.
Jokiu barniu su buvusiu nebūdavo.
Audra,
Reikėjo tau jį mes vos tik pakėles ranka prieš tave.
Suprantu, kad meilė - viska daro.
Jums labai sunku su mažyliais, nes suprantu, kad vienas turi negalia.
Stiprybės didžiausios jums.
Guostė — 2009, Liepa 4 - 11:58
Skaitau ir galvoju:kur baigiasi gailestis ir prasideda kvailumas? Tai taikau sau. Negeriu alkoholio daugiau kaip dvylika metų, bet gyvenu su vyru, kuris į metus du tris kartus užgeria juodai. Tos daugiadienės tęsiasi 10-15 dienų. Daugelis man sako, kad vyras geros dūšios, darboholikas ir verta pakentėt. Dešimt metų mes kartu ir jaučiu, kad mano kantrybės taurė senka. Nenoriu, kad mane užvaldytų baimės, abejonės. Noriu gyvent be alkoholio. Vėlgi, už mane nieks nenuspręs ką pasirinkti. Esu dirbanti, bet materialiai priklausanti nuo vyro, kadangi mano atlyginimas nedidelis. Pradedu kartais galvoti, kad materialus dalykai man laimės neatnešė nei pirmoje santuokoje nei antroje. Atrodo,nieko netrūksta, valgom ką norim, keliaujam, abu turim automobilius, vaikai savarankiškai gyvena ir t.t., o vistiek nerandam tos harmonijos. Tiesa, vyras niekuomet nekelia rankos prieš mane, neina pas kitas, bet tas 10-15 dienų būna, kaip didžiausias košmaras. Bijau, kad jam širdis nesustotų ir t.t. Žodžiu, šiuo metu geria nuo Joninių išvakarių ir dar sustot nenori. Lauksiu kol prašys pagalbos. Pati pradžia būna-dedoksikacija. Gyvenantiems su alkoholikais linkiu stiprybės ir Dievo palaimos!
Diana — 2009, Birželis 11 - 17:35
Audra, sekmės tikrai laikykitės.
audra — 2009, Birželis 11 - 18:12
Aciu Diana.Stengiames is stengsimes :).Tai mano dalia.Gyvenimas skyre man toki isbandyma.Kabinsiuos i ji, visom keturiom.Tikiu ir zinau :),KAD LAIMINGIAUSIOS DIENOS YRA TOS,KURIOS DAR NEGYVENTOS ! Kaip gaila,kad siame portale,iniciatyvos nerodo,patys l i g o n i a i.O tai puslapis,skirtas jiems. Dekoju ir Kestuciui.Saunu.Man tikrai dabar lengviau,VIDUJE.Jauciuosi tvirttesne.Gerbiu JUS VISUS.
audra — 2009, Birželis 9 - 21:30
Jis neperstoja rasineti man sms.Raso,kad jam nereikia joku kodu,ar kitokiu priemoniu,kuriu deka,galima APSIGYDYTI,nuo potraukio alkoholiui,nes jau nebegeria.Jam aiskinu,kad vien to nepakanka,reikia nors su specialistu pakalbeti,ir kad tik jis gali ivertinti,jo busena.As pasakiau,kad neturiu garantijos,kad smurtas vel nepasikartos.Jis pyksta,kad pastoviai jam prikisu ta smurta ir liepia man apsispresti.Jam 100 kartu rasiau kad tu TURI NORETI PASIKEISTI NE DEL MANES,O DEL SAVES,ir jei tu TAI SUPRASI IR PADARYSI,tai tu IRODYSI SAU,kad nieko neimanomo nera.Ir tik tada mes galesim pasistengti,viska pradeti is naujo.JIs to nesupranta.Motyvuoja tuo,kad jis jau negeria ir gali buti negeres ir,kad to pakanka.Man taip neatrodo.Kaip jam pasistengti dar kitaip padeti suprasti?
GMP — 2009, Birželis 9 - 21:32
Mes negalime norodyti ar patarti. Grįžti pas vyrą, ar ne, turite nuspręsti pati.
Vienas iš alkoholiko požymių - tai savo problemos neigimas. O pasakymas "aš bet kada galiu mesti gerti, aš jau nebegeriu - tai labai lengva, man nereikeikia pagalbos" ir pan, yra tipiškas tarp alkoholikų, kuriem dar toli gražu iki gyvenimo pakeitimo.
KOL ŽMOGUS PATS NESUVOKS IR NENORĖS PASIKEISTI, NIEKAS JAM NEPADĖS. Todėl bandyti jį perauklėti, versti keistis - tai tik jėgų, kurias galėtumėte skirti savęs tobulinimui, vaikų priežiūrai, ar bet kam kitam, švaistymas.
Ką Jūs galite padaryti? Laukti. Spręsti savo pačios problemas. Pradėti vėl bendrauti su artimaisiais. Susitikti su draugėmis, kurias galbūt per rūpesčius pamiršote. Tobulėti. Ilsėtis. Bendrauti su vaikais. Užsiimti mėgstama veikla. Turėti karjeros ambicijų.
Gyvenimas gražus, tik mokėkite tai pastebėti. Ir gyvenimas sukasi ne tik apie alkoholiką vyrą.
audra — 2009, Birželis 9 - 23:23
Aciu JUMS,gal uz sugaista laika,nes tokiu kaip as,su savo problemomis,jums netruksta.stengiuosi apie ji negalvot,o namie darbu netruksta.Daug laiko skiriu mazyliui.Buvom Vilniuje,Santariskese.Rugpjuty paguldys ,atliks tyrimus,o rudeni operuos kojytes girnele.tai bus pakartotina operacija,kuri pries metus buvo atlikta Kaune ir nepavykusi.Savo mazylius,krutimi maitinau pusatru metu,todel nukentejo mano dantukai :).Vaikstau pas stomotologa.Man dienos per trumpos,kad speciau atlikti suplanuotus darbus.O,mano vaiku tevas,apie juos,net nepasidomi.Man ramiau kai jo nera,dingo baime.Po paskutinio jo smurtavimo atvejo,as bijojau sutikti ji gatveje,prasilenkdavau su jo draugais.Kai kurie man dare psichologini spaudima,prikaisiojo kad turiu kitu vyru,jei nesitaikau su juo,kad gal but dvyniai ne jo,kad padaviau i teisma del vaiku islaikymo,nes noriu ji pasodinti ir man reikia jo pinigu ir tt.Tai mane zemino,bet jauciausi auksciau uz juos,nes zinau,kad jo rato draugai,sielos ligoniai,kaip ir jis.Man padeda mama,nors kai jai issikalbu,pasipila priekaistai,kad sujaukiau namu ramybe,per ji.Didiesiems savo vaikams,savo nastos,neprimetu.Sunku.Bet stengiuosi viska atlikti pati.Sunku,bet man to reikia.Kad neissikrauciau emociskai,issikraunu fiziskai.Pastebejau,mane raminanciai veikia zuvytes.Kazkodel vengiu veidrodziu. Aciu,uz kantrybe ir patarimus.
audra — 2009, Birželis 7 - 21:21
Sveiki.Esu susidurusi su sia,ziauria liga.Esu ,zmogaus,sergancio alkoholizmu,auka.Del sio zmogaus,issiskyriau su vyru,su kuriuo pragyvenome 17m ir susilaukeme sunaus ir dukters.Maciau jo potrauki i alkoholi,taciau nemaniau,kad alkoholis toks neiveikiamas.Mums gime dvyniai.Vienas is ju turi sunkia negalia.Tikejausi,kad,matydamas,sunaus kancias,susiprotes.Deja.Baisiausia,kad alkoholis jam sukeldavo smurta.Musu vaikiukams,neuzilgo sueis 5m ir 5m smurto ir kanciu.Mes issiskirdavom ir vel susitaikydavom.Ir vis tikejau juo,gal tai buvo paskutinis kartas,gal nebesikartos.Netikejau, kai man sakydavo:mesk ji,uzsiauginsi vaikus viena.Atstumti zmogu yra lengviausia.As norejau ji itikinti,kad jam reikia gydytis,nuo alkoholizmo,atsisakyti taureles draugu.Veltui.Kol galiausiai,uz tai,kad girtam miegant,norejau is kisenes isimti masinos raktelius{nes gryzo girtas ir paliko nerakinta masina},mane taip sudauze,susparde,uzsuko ranka,kad parvirsciau,o kita ranka smauge.Visa tai dare,matant maziams ir mano mamai.mama puole mane gint.sake kad kuri laika buvau atsijungusi.Tada ir supratau,kad visi buvo teisus,klydau as.Kad jam nerupi vaikai,seimos gerove,mano jausmai.Mane slegia mazylio negalia ,o dar turiu kenteti fizini ir moralini skausma.Jis per sekunde sujauke ir apverte gyvenima,aukstyn kojom.Sutrype pasitikejima juo,tikejima meile,laiminga ateitim.Supratau,kad apgaudinejau pati save,nes tikriausiai,bijojau likti viena.Man atrode,kad neapsakomai sunku vienai auginti vaikus,ypac mazyli.Po savaites tylos,jis isejo netsiprases,neatsisveikines.As issiemiau abdukcija ir kreipiausi i teisma,del vaiku islaikymo.Jau 2men,kai mes nebekartu.Kai jis,alkoholio deka,prarado mus,pasipyle atsiprasinejimai,pazadai,kad nebegers,kad jei nesusitaikysim,jis nusizudys,savo vaiku akivaizdoje,kad myli ir negali gyventi be musu.Gal? As jam pastaciau salyga:uzsikoduoji,isidarbini ir yrodai,kad tu sugebi pasikeisti,kad sugebi nugaleti savo yda,vardan musu geroves.pati kreipiausi i "smurtas pries moteris",patariau jam taip pat,kreiptis pas psichologa.Pradzioje jis pazadejo koduotis,bet po to apsigalvojo,nes tipo robota is jo padarys.Dabar sake,kad prades lankyt AA.Nesikisu,nes nenoriu jam daryt spaudimo.Manau jis pats turi nuspresti ir apsispresti.Man svarbus rezultatas.Man atrodo,kad jis nenori pripazinti,kad jis alkoholikas,ir,kad smurtas-tai nieko baisaus.Jauciuosi suzlugdyta dvasiskai ir jauciu,kad ne karta man teks ir teks kreiptis pagalbos,pas specialistus. aciu tiems,kas skaitete.tikiuosi labai nesmerksite,nes ir taip jauciuosi pasmerkta.
edita — 2009, Liepa 14 - 17:13
labas,perskaiciau tai ka tu parasei.Nepergyvenk jis nieko sau nedarys,net jiegu tu ir kita susirasi.Cia prasideda vampyrizmas.Jis nori kad tu jo gailetum.Jis jaucia ,kad nagali valdyti situacijos.
Mano situacija panasi.Tik gal as turiu daugiau patirties.
Nieks taves smerkt neturi teises ir nieks nesmerks.Tikrai zinau kiek tau drasos reikejo viska paviesinti ,patikek manim pati turiu alkoholika vyra,mes ju neisgelbesim per prievarta,mes tik pacios prazusim...Mylekim save ,uz ka mes saves taip nemylim ir geriausius metus aukojam vyram,bet manau jiems tu auku nereikia.
audra — 2009, Liepa 15 - 11:18
Sveika ir aciu.Man spalio men sueis 46 m.Jis,11 m uz mane jaunesnis,nevedes ir musu dvyniai,jam vieninteliai.
Taip.Jis nori,kad as jo gaileciau.Jau keturi men,o mes dar nekartu.Jis nirsta,nes as atkakli savo sprendimui.Vienoje zinuteje,net pasipirso,mazdaug skambejo taip:AR SUTINKI I ROTUSE? KODAS-DVIEMS! :) Siaip esu jautri,bet man,dabar isdidumas neleidzia jam nuolaidziauti.
Per tiek laiko,nepasidomejo apie vaikus,perdave tik viena "davini",ir kazkieno atiduotas masineles.
Jis bando psichologiskai mame psveikti zemindamas,smeisdamas,nes susilaukiu sms ir is jo draugu:ka as cia issikakineju,kam kankinu zmogu ir pan.Kiti dar isdrysta,ateiti i mano namus ieskodami jo.
Jo bandymai mane itikinti,yra bevaisiai.Nors labai noreciau juo tiketi,bet negaliu.Vel apgaudineti nei saves,nei savo dvyniu,nei savo seimos nariu.
Niekada nerasiau dienorascio,bet dabar panasu i tai.....
daiva — 2009, Birželis 10 - 10:42
Aš irgi šiandien esu darbe po bemiegės nakties, po ašarų upelių, nes vyras irgi alkoholikas. Visaip stengiausi tam žmogui padėti, bet veltui. Koduodavosi, tada tikrai gyvendavome puikiai., nes jis labai darbštus žmogus. bet visa tai labai trapu ir laikina, nes kai gyvenimas apsiverčia aukštyn kojomis, labai sunku. Tiesiog esu baisioj nevilty, save draskau į dvi puses: skirtis, ar toliau kentėti. Mano vaikai jau dideli, bet jie visą pragarą praėjo kartu su manimi. Miela Audrute, kaip suprantu tave ir kas gali smerkti tokis moteris kaip mes, tik tokios pačios, nes tie, kurie nebuvo tokioj situacijoj, negali nei patarinėti, nei smerkti. Juk čia eina kalba apie gyvą, mylimą ir baisia liga sergantį žmogų, juk seną daiktą gaila išmesti, o čia mylimas žmogus. Dievo prašau kantrybės, o visa kita matysiu, ką daryti toliau, juk kiekviena diena būna kitokia ir nieko negali planuot. Laikykis, brangioji, nepalūžk, nes tu esi labai reikalinga savo vaikučiams, o tik tu pati turi spręsti savo šeimos problemas. O tiems, kurie smerkia, neturiu ką pasakyti, o ir ne jų reikalas spręsti už kitus. Ši liga gali ateiti į kiekvieną šeimą, todėl geriau užbėgti jai už akių. Laikykis, brangioji, likimo drauge.
audra — 2009, Birželis 17 - 23:37
Sveika Daiva.Labai noriu,kad zvilktertum i si skyreli,kuri,jauciuosi esu okupavusi:).Kantrybe ant ribos,esu draskoma i 100 daliu,plius dar pati save.Mes,norime dar karta,sulipdyti,i sipulius sudauzyta,musu gyvenima.Nusprendeme,eiti i kriziu centra,kad mums padetu.Jis nebegeria,bet to nepakanka,o maniskiai,neisivaizduoja,jo kitokio.Tiek vaikai is pirmos santuokos,tiek mama pries tai,kad butume kartu.As pati jam pasakiau,kad as turiu buti garantuota,kad smurto,daugiau seimoje nebus.Ir gyvensime-BE alkoholio.Jis pasiryzes,bet kam,kad juo patikeciau,kad aplinkiniai patiketu.Tad ir rasau tau.Zinau,kad pagarba ir pasitikejima,reikia uzsitarnauti.As labai noriu,Kad musu mazyliai,augtu DARNIOJE seimoje.Seimoje,kuri,pagyvenusi,BET NAUJAI ISKEPTA.Lauksiu tavo atsiliepimo.
audra — 2009, Birželis 10 - 20:53
Gailiuosi,kad anksciau neieskojau sio puslapio.Bet jau buvau,savo DVYNIU,tevui,numaciusi viena kokteiliuka :) Visa laime,negavau 3 aklu peliuku.Pamenu,DAIVUTE,is vaikystes,kad mano teta,savo seseriai buvo tai uztaisiusi.ir po to,tai,radau internete. REIKIA GAUTI 3 AKLUS,tik ka gimusius,PELIUKUS.UZPILTI pvz,TREJOM DEVYNERIOM,PALAIKYTI 9 PARAS IR DUOTI GERTI.Po to,net nenores i ta puse paziureti.As manau :) !. O i alu,reikia ipilti,sauksteli cemerycio vandens. Girdejau,kad tai,taip pat gerai veikia.As asmeniskai,nedrystu.O gal butu efektyvu?,jei jie,nepripazysta,kad alkoholis,tai baisi liga,tai gal ne nuodeme,juos pavaisinti,siais kokteiliukais :)))))))?.
Kęstutis — 2009, Birželis 10 - 21:25
Alkoholizmas - viena skaudžiausių temų pasaulyje, deja, vaistų nėra išrasta. Užjaučiu visus kurie kovoja su alkoholizmu.
audra — 2009, Birželis 10 - 16:58
Aciu,tau Daiva.Zinau,kad lengviausia iseitis,tai atstumti.Iki dabar saves klausiu:uz ka man likimas,pakiso koja?Taip.Kiekvienas ZMOGUS,savo gyvenimo kalvis.
Bet,juk ant kaktos neparasyta,koks bus gyvenimas?
Gyvenimas netobulas,kaip ir mes,bet tai nereiskia,kad nesistengiame,del zmoniu kurie mums brsngus,daznai pamirsdami save.As taip pat pasiryzusi laukti,bet nekenteti,ir jis tai zino.O kaip,ar jis nores isbristi is to liuno,ar ne?jo reikalas.Tik zinau,kad kai lauki,laikas slenka letai:(.Bet M E S ,kantrios.Nemaciusios karo,bet UZGRUDINTOS :).Juokas pro asaras.Nuosirdus tau ACIU.
Skelbti naują komentarą